Звіт директора школи Тишковської А.П.

про роботу закладу в 2020/2021 навчальному році

Вступ

Основна діяльність школи спрямована на створення умов для реалізації державної політики в сфері освіти згідно зі ст.53 Конституції України, Законів України «Про освіту», «Про загальну середню освіту», «Державного стандарту базової та повної загальної середньої освіти», «Державного стандарту початкової освіти», власного Статуту, інших нормативних документів, що не суперечать законодавству України в галузі освіти.

Управління закладом

У 2020/2021 навчальному році управління закладом було спрямовано на здійснення державної політики в галузі освіти, створення належних умов для навчання і виховання здобувачів освіти, удосконалення змісту освітнього процесу, упровадження нових освітніх технологій, розвиток здібностей дітей і підлітків.

Керівництво, підвищення якості та ефективності внутрішньошкільного управління забезпечувалося документами планування роботи: перспективним, річним, робочим навчальним, місячним та тижневим планами.

Принцип доцільності й оперативності прийняття управлінських рішень адміністрації базувався на аналітичних даних, отриманих у ході внутрішньошкільного контролю.

Адміністрацією постійно проводились консультації та спільний розгляд питань з такими структурними підрозділами закладу, як педагогічна рада, рада закладу освіти, батьківська спільнота, профспілковий комітет.

Структура і мережа школи

На початок 2019/2020 року у школі навчалося 493 учнів. Було укомплектовано 20 класів, середня наповнюваність класів – 24,65 учнів.

Школа І ступеня – 9 класів, школа ІІ ступеня - 8 класів, школа ІІІ ступеня – 2класи

Кадрове забезпечення.

За якісним складом педагогічних працівників наш заклад має можливість надавати учням якісні освітні послуги.

Кадрове забезпечення школи здійснюється у повній відповідності з навчальними планами загальноосвітнього навчального закладу. Так, у минулому навчальному році школа була забезпезпечена вчителями з вищою освітою на 100%. Розстановка педагогів здійснюється відповідно до фахової освіти педпрацівників. При доборі нових кадрів (а також обслуговуючого персоналу) враховується фахова підготовка, особисті та колективні якості, працездатність, інші характеристики. Час диктує все нові і нові вимоги до вчителя, адже саме на педагогів покладено високу місію – становлення особистості, інтелектуальне та духовне зростання української нації. Учителі вдосконалюють свою майстерність, експериментують, творять заради майбутнього наших дітей.

На сьогодні колектив школи складається з 33 педагогів з основним місцем роботи, одного сумісника: з них – 3 - «учитель – методист», 13 - «старших учителів», 17 – «вищої категорія», 2 – «першої категорії», 11 – «спеціалісти». Більшість педагогів мають достатній професійний досвід, вони висококваліфіковані майстри своєї справи.

Пріоритетом у підборі нових кадрів дирекцією береться до уваги високий професійний рівень, володіння навичками ІКТ, прагнення до саморозвитку, активної професійної діяльності, працездатність, комунікабельність. Протягом навчального року особлива увага адміністрації школи приділялась росту педагогічної майстерності вчителів через самоосвітню діяльність, курсову перепідготовку.

У школі діє система методичної роботи. ЇЇ сітка створена на діагностичній основі. Педагогічний колектив школи четвертий рік працює над методичною проблемою: «Формування і розвиток особистості учнів на основі оновлення змісту освіти, впровадження інформаційних технологій гуманізації, індивідуалізації». До реалізації завдань методичної роботи активно залучаються вчителі, які мають педагогічні звання та вищу кваліфікаційну категорію. Вони є керівниками шкільних методичних об’єднань. За їх активної участі проходять предметні тижні, методичні засідання тощо. В організації науково-методичної роботи з педагогічними кадрами школи результативно використовуються можливості шкільного методичного кабінету (кабінет заступника з НВР), де сконцентровані нормативні документи про освіту, програми з базових дисциплін, матеріали з досвіду роботи кожного учителя, матеріали діяльності шкільних методичних об’єднань, науково-методична та психолого-педагогічна література, зразки оформлення шкільної документації, матеріали на різноманітних конкурсів.

Для реалізації завдань школи відповідно до плану роботи проводились педагогічні ради, наради при директору, засідання методичних об’єднань.

Вчителі початкових класів Олов’ян Наталія Серафимівна, Яценко Лариса Олександрівна і Гавришева Оксана Іванівна працюють за науково – педагогічним проектом.

Підсумки роботи ГПД

У минулому році в Новопетрівській ЗОШ І-ІІІст. № 1 працювали 2 групи подовженого дня, які відвідувало 70 учнів 2-4 класів. Групи працювали за рахунок бюджету. Усі діти, які відвідували ГПД, були охоплені гарячим харчуванням, дотримувались режиму роботи. У цілому, роботу групи подовженого дня можна визнати задовільною.

Результативність навчання у 2019/2020 навчальному році

У 2019/2020 навчальному році до наступних класів було переведено всіх учнів1-8-х, 10-х класів; закінчили школу ІІ ступеня – 35 учнів; випущено зі школи ІІІ ступеня –18 учнів; показали результати високого рівня - ____учнів.

За 2019/2020 навчальний рік зроблені суттєві кроки щодо підвищення якості навчання згідно з вимогами сучасного суспільства. Освіта вважається якісною, коли її результати відповідають меті.

Аналіз річного оцінювання навчальних досягнень учнів показав у цілому достатній рівень навчальних досягнень.

Навчальні досягнення учнів 1-11 класів

Досягнення учнів у Всеукраїнських учнівських олімпіадах з базових дисциплін у 2019/2020 навчальному році

Районні й обласні олімпіади – це найвідповідальніший етап роботи вчителя й учня. У 2019/2020 навчальному році було досягнуто таких результатів на районних олімпіадах:

Єлизавета Догаєва (9 кл.) - І місце з історії (учитель – Л.В. Шевченко),

Марія Кулєбякіна (11 кл.) - І місце з історії (учитель – А.П. Тишковська), Ольга Солоненко (10 клас) - І місце з правознавства (учитель- А.П. Тишковська),

Варвара Буфіус (10 клас) - І місце з правознавства(учитель – А.П. Тишковська),

Ольга Солоненко (10 клас) – І місце з економіки (учитель – С.В. Чамро),

Назарій Чорний (8 кл.) - ІІ місце з історії (учитель – А.П. Тишковська),

Сніжана Рудник (11 кл.) – ІІ місце з обслуговуючої праці (учитель – Н.Ф. Руда),

Ольга Солоненко (10 клас) – ІІ місце з географії (учитель – С.В. Чамро),

Єлизавета Догаєва (9 кл.) – ІІ місце з правознавства (учитель – А.П. Тишковська),

Ольга Солоненко (10 клас) – ІІ місце з зарубіжної літератури,

Назарій Чорний (8 кл.) - ІІІ місце з англійської (учитель – Л.В. Осадчук),

Єлизавета Догаєва (9 кл.) – ІІІ місце з географії (учитель – Ж.О. Галімська), Володимир Дробиш (9 кл.) – ІІІ місце з біології (учитель – О.В. Давидчук),

Дар’я Кривульська (9 кл.) – ІІІ місце з історії (учитель – Л.В. Шевченко), Єлизавета Догаєва (9 кл.) – ІІІ місце з математики (учитель – З.М. Солоненко), Катя Коваль (9 клас) – ІІІ місце з правознавства (учитель – А.П. Тишковська),

Анна Король (10кл.) – ІІІ місце з історії (учитель – Л.П. Шостопаль),

Варвара Буфіус (10 клас) – ІІІ місце з української мови і літератури(учителі – О.С. Бабенко, А.О. Щербина),

Ярослав Мелащенко (10 кл.) - ІІІ місце з англійської (учитель – Л.В. Осадчук), Ольга Солоненко (10 кл.) – ІІІ місце з математики (учитель – З.М. Солоненко).

Аналізуючи результативність участі учнів в олімпіадах, можна зробити висновок, що вчителі Тишковська А.П., Шевченко Л.В., Солоненко З.М., Шостопаль Л.П., Давидчук О.В., Галімська Ж.О., Щербина А.О., Чамро С.В., Руда Н.Ф., Осадчук Л.В., більш професіонально та відповідально підійшли до роботи з підготовки учнів для участі в ІІ етапі Всеукраїнських учнівських олімпіад збазових дисциплін. Інші вчителі школи здійснюють підготовку учнів до участі в олімпіадах на низькому рівні.

На обласному етапі Всеукраїнських учнівських учнівських олімпіад досягнуто таких результатів:

1. Солоненко Ольга (10 кл.) – І місце з правознавства

(учитель – Тишковська Алла Петрівна).

2. Догаєва Єлизавета (9 кл. ) – ІІ місце з історії

(учитель – Шевченко Ліна Вікторівна).

3. Кулєбякіна Марія (11 кл.) – ІІ місце з історії

(учитель – Тишковська Алла Петрівна).

4. Солоненко Ольга (10 кл.) – ІІ місце з економіки

(учитель – Чамро Світлана Вікторівна).

5. Буфіус Варвара (10 кл.) – ІІІ місце з правознавства

(учитель – Тишковська Алла Петрівна).

Досягнення учнів в інтелектуальних конкурсах

Не менш значимо, що наша школа на конкурсі-захисті робіт Малої академії наук (МАН) показала високі результати. Абсолютними переможцями районного етапу стали:

Король Анна Русланівна 10 Шевченко Ліна Вікторівна Історія України І

Буфіус Варвара Ігорівна 10 Шевченко Ліна Вікторівна Соціологія І

Коновал Діана Анатоліївна 11 Тишковська Алла Петрівна Історичне краєзнавство І

Солоненко Ольга Олександрівна 10 Тишковська Алла Петрівна Правознавство І

Кулєбякіна Марія Станіславівна 11 Тишковська Алла Петрівна Всесвітня історія І

На обласному етапі учні гарно впоралися і з контрольними, і з захистом робіт.

Король Анна Русланівна 10 Шевченко Ліна Вікторівна Історія України ІІ

Буфіус Варвара Ігорівна 10 Шевченко Ліна Вікторівна Соціологія І

Коновал Діана Анатоліївна 11 Тишковська Алла Петрівна Історичне краєзнавство ІІ

Солоненко Ольга Олександрівна 10 Тишковська Алла Петрівна Правознавство І

Кулєбякіна Марія Станіславівна 11 Тишковська Алла Петрівна Всесвітня історія І

Відповідно, Буфіус Варвара, Солоненко Ольга, Кулєбякіна Марія стали найкращими в Київській області і візьмуть участь у Всеукраїнському етапі конкурсу-захисту робіт МАН, змагаючись із представниками різних регіонів України.

На районному етапі конкурсу імені Петра Яцика, учениця 3А класу Богуш Єлизавета зайняла ІІ місце (вчитель – Гавришева О.І.), учень 4А класу Довжук Дмитро зайняв ІІІ місце (вчитель- Яценко Л.О.), учениця 7 класу Пономаренко Анжеліка зайняла ІІІ місце (вчитель – Щербина А.О.).

Таким чином, аналіз досягнень дає змогу зробити висновок, що у 2019/2020 навчальному році була проведена досить різноманітна та результативна робота з виявлення творчих здібностей та розвитку обдарованості учнів. Учнів школи стали учасниками районних, міських, обласних, Всеукраїнських конкурсів, де здобули значну кількість перемог.

Виховна робота

Виховна діяльність Новопетрівської ЗОШ І-ІІІ ступенів №1 була спрямована на реалізацію законів України «Про освіту», «Про загальну середню освіту», «Про охорону дитинства», Основних орієнтирів виховання учнів 1-11 класів загальноосвітніх навчальних закладів України, затверджених наказом Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України від 31.10.2011 №1243, Концепції національно-патріотичного виховання молоді, затвердженої наказом Міністерства освіти і науки України від 16.06.2015 № 641 та методичних рекомендацій щодо національно-патріотичного виховання в загальноосвітніх навчальних закладах тощо.

Адміністрацією школи та педагогічним колективом створено систему виховної роботи, структура якої забезпечує реалізацію завдань всіх її напрямків через проведення різних форм виховної діяльності у процесі навчання і позакласній діяльності, впровадження у виховний процес інноваційних технологій, розвиток творчих здібностей учасників освітнього процесу, роботу органів учнівського самоврядування та педагогіку партнерства.

У 2019-2020 навчальному році педагогічний колектив завершував роботу над реалізацією проблемної теми: «Формування і розвиток особистості учнів на основі оновлення змісту освіти та виховання, впровадження інноваційних технологій, гуманізації, індивідуалізації та ідей психолого-педагогічної науки»

Виховна робота була спланована та спрямована на досягнення головної мети – формування та розвиток соціально-зрілої, творчої особистості – громадянина України.

Пріоритетними напрямками виховної роботи на 2019-2020 навчальному році було визначено:

· впровадження Основних орієнтирів виховання учнів 1-11 класів загальноосвітніх навчальних закладів України;

· створення в закладі цілісної моделі виховної роботи;

· посилення національно-патріотичного характеру навчання та виховання;

· удосконалення превентивного виховання;

· урізноманітнення форм і методів співпраці школи і сім’ї;

· інтегрування зусиль органів учнівського самоврядування та педагогічного колективу при організації виховної роботи;

· забезпечення відзначення важливих пам’ятних та ювілейних дат 2019/2020 навчального року з метою створення ефективної системи національно-патріотичного виховання, морально-духовного, культурного розвитку дитини;

· максимальне охоплення учнів позакласною та позашкільною роботою

та інші.

Виховна робота у 2019-2020 н.р. була направлена на створення сприятливих умов для всебічного розвитку дітей на кожному з вікових етапів, їх адаптації в соціумі, формування демократичного світогляду та ціннісних орієнтирів.

Для реалізації цієї діяльності у школі був розроблений план культурно — масової роботи, який охопив всі напрямки виховання: патріотичне, правове, моральне, трудове, екологічне, превентивне та включає календарні, традиційні шкільні свята, заходи, конкурси, заходи щодо зміцнення моральності та утвердження здорового способу життя.

У школі сформовано шкільні традиції проведення таких заходів як: Свято Першого дзвоника, День вчителя, День Захисника Вітчизни, День українського козацтва, День Святого Миколая, Новорічні свята, День Соборності, День вшанування пам»яті Героїв Небесної Сотні.

При проведенні цих заходів було охоплено 100% учнів школи.

В школі виконувались основні засади Концепції національної системи виховання дітей та молоді у національній системі освіти, Основні орієнтири виховання учнів 1-11 кл. загальноосвітніх навчальних закладів України, Концепцію громадянського виховання, національну Програму патріотичного виховання та інші нормативні документи значна увага приділялась національно-патріотичному вихованню школярів.

Протягом року було проведено ряд заходів загальношкільного та класних рівнів (лінійки-реквієми, уроки мужності, тематичні екскурсії до музею, конкурси малюнків) лейтмотивом яких стала тема єдності народу України та цілісності її території, любов до Вітчизни та повага до її захисників.

Робота адміністрації та педагогічного колективу також була спрямована на профілактику правопорушень, злочинів, бродяжництва серед неповнолітніх через принципи педагогіки партнерства та індивідуальну роботу з учнями та їхніми батьками щодо виявлених проблем навчання та відвідування школи.

Впродовж року у школі активно продовжувала роботу Рада профілактики правопорушень та бездоглядності.

Школа увійшла в число 200 закладів України по проведенню DOCU/ТИЖНЯ, у межах Кампанії проти кібербулінгу серед неповнолітніх. Для усіх учнів 5-11 класів було проведено перегляд тематичних фільмів та інтерактивних заходів, спрямованих на недопущення випадків булінгу в учнівському середовищі.

Діяльність учнівського самоврядування в 2019-2020 навчальному році була спрямована на активізацію участі лідерів у житті школи. Діти стали ініціаторами проведення ряду загальношкільних заходів, долучилися до написання сценаріїв та висвітлення життя школи в соціальних мережах.

Система профілактичної роботи з попередження усіх видів дитячого травматизму у 2019-2020 н.р. реалізовувалася через викладання предмету «Основи здоров'я» (1-9 класи), організацію медичного огляду учнів, проведення усіх видів інструктажів та проведення роботи щодо формування здорового способу життя на тематичних класних годинах та профілактичних бесідах.

Протягом року робота з профілактики усіх видів дитячого травматизму знайшла своє відображення у проведенні таких виховних заходів, як проведення місячника „Увага! Діти на дорозі!", тижня безпеки життєдіяльності, днів безпеки життєдіяльності напередодні канікул, відпрацюванням шляхів евакуації на випадок надзвичайної ситуації.

Значні корективи у проведенні виховної роботи вніс тривалий карантин, пов»язаний із поширенням вірусу COVID 19, який переорієнтував проведення виховної роботи у площину онлайн спілкування класних керівників з дітьми та батьківською громадськістю.

Тому одним із основних завдань, яке ми ставимо на майбутній навчальний рік – це пошук нових форм та методів роботи, які зроблять процес виховання дітей неперервним навіть у разі продовження дистанційного навчання.

Недоліками в організації профілактичної роботи з учнями є:

- несвоєчасне проведення окремими класними керівниками занять, інструктажів і бесід з попередження дитячого травматизму під час освітнього процесу і в побуті, а також індивідуальних бесід з учнями, які були відсутні на планових бесідах;

- недостатня результативність роботи класних керівників з питань виховання культури поведінки учнів на перервах, у місцях загального користування, у шкільній їдальні;

- рідко залучаються для проведення бесід з ПДР працівники патрульної служби, пожежної безпеки, відділів надзвичайних ситуацій, наркологи, лікарі;

- потребують оновлення куточки безпеки життєдіяльності учнів у класних кімнатах.

Питання соціального захисту учнів сплановане в річному плані роботи школи. Складено соціальний паспорт школи.

Узагальнені дані дітей пільгових категорій

за 2019/2020 навчальний рік

Категорія 2019/2020 н.р.

Діти-сироти 2

Діти-напівсироти 19

Діти, позбавлені батьківської опіки та піклування 16

Діти, батько яких записаний згідно ст.135 6

Діти з малозабезпечених родин

Діти з багатодітних родин 73

Діти-інваліди 4

Діти, батьки яких загинули під час виконання службових обов’язків

Діти, які постраждали внаслідок аварії на ЧАЕС 185

АТО 29

Всього дітей пільгових категорій: 334

Моніторинг стану виховної роботи за 2019/2020 навчальний рік показав, що виховна робота у Новопетрівській ЗОШ І-ІІІст. № 1 знаходиться на достатньому рівні. Але в організації роботи є певні недоліки: потребує подальшого розвитку робота зі шкільного самоврядування, є необхідним поширення мережі гуртків та їх якісна робота, недостатньо ведеться робота зі створення бази методичних матеріалів, розроблених класними керівниками.

Робота з батьками

З кожним роком у країні посилюється вплив батьківської громадськості на діяльність закладів загальної середньої освіти. Батьки стають активними учасниками освітнього процесу. Вони допомагають педагогам та учням у реалізації соціально значущих проектів та програм. Нині особливого значення набуває підтримка широкого кола громадськості при вирішенні таких питань:

- зміцнення матеріально-технічної бази;

- забезпечення соціального захисту учасників освітнього процесу;

- формування здорового способу життя;

- реалізація освітніх програм тощо.

Робота з батьками спрямована на створення єдиного колективу вчителів, батьків, учнів.

Протягом року було проведено загальношкільні та двічі на семестр класні батьківські збори, чотири засідання батьківського комітету школи.

На батьківських зборах розглядалися питання:

- профілактики дитячого травматизму;

- виховання свідомого ставлення до свого здоров’я;

- впливу сім’ї на середовище дитини;

- організації навчального року: проведення ДПА, ЗНО;

- проведення ремонтних робіт у закладі протягом року та в літній період.

Співпраці з батьками в школі приділяється велика увага, учителі-предметники, класні керівники, адміністрація систематично спілкуються з батьками учнів, організують спільні заходи, свята.

Здорові діти – здорова нація. Формування здорового способу життя

Одним з напрямів роботи школи є створення освітнього середовища для розвитку здорової дитини, формування в учнів свідомого ставлення до свого життя і здоров’я, оволодіння навичками безпечного життя і здорової поведінки.

На стан здоров’я впливає багато чинників, а саме: несприятливе навколишнє середовище, погіршення санітарно-гігієнічних умов навчання та якості медичного обслуговування, поширення шкідливих звичок серед учнівської молоді тощо. Це викликає серйозне занепокоєння. Як показує практика, найбільш рушійний вплив на стан здоров’я молоді здійснює поширення шкідливих звичок. Сьогодні завданням кожного вчителя школи є пропаганда та навчання учнів здоровому способу життя, профілактиці алкоголізму, тютюнопаління, наркоманії та СНІДУ. Тому вже під час проведення вересневих батьківських зборів цим питанням необхідно приділити багато уваги, зупинитись на взаємодії між школою та родинами щодо профілактики негативних факторів, які впливають на стан здоров’я.

На жаль, ці хвороби дуже помолодшали і створюють для суспільства очевидну загрозу. Відчувається за потребу розгляд цих питань як в урочний, так і в позаурочний час. Усі ці знання необхідно перетворювати у переконання, це робота і педагогів, і психолога, і бібліотекаря, і батьків, і медичного працівника, а вчителям, що викладають предмет «Основи здоров'я», необхідно приділити цим питанням першочергову увагу. Ситуація загострюється також через зростання популярності в дитячому та молодіжному середовищі привабливих видів нефізичної діяльності (ігрові прилади, комп’ютерні ігри тощо).

Саме тому головною задачею педагогів, батьків є формування позитивного ставлення учнів до занять фізичної культурою та підвищення рівня їх рухової активності. Одним із шляхів до цього є вдосконалення системи оцінювання навчальних досягнень учнів з фізичної культури, здійснення оцінювання на основі особистісно зорієнтованого підходу. З метою підвищення інтересу учнів до занять спортом вчителям фізичної культури поряд з оцінюванням за навчальними нормативами необхідно враховувати активну роботу учнів на уроках фізичної культури, участь учнів у змаганнях усіх рівнів, відвідування гуртків спортивної спрямованості.

Важливою складовою здоров’язберігаючого середовища є організація харчування учнів. За даними Всесвітньої організації охорони здоров’я, саме харчування на 50-70% визначає здоров’я людини.

У школі для організації харчування дітей створені всі необхідні умови: працює шкільний харчоблок, забезпечено санітарно-гігієнічний режим, у наявності графік харчування учнів, щоденно в меню включені дієтичні страви. Технологічне обладнання харчоблоку знаходиться в робочому стані. Спільними зусиллями дотримуються вимоги Порядку організації харчування дітей, затвердженого МОН України від 01.06.05 р. №329. Упродовж 2019/2020 навчального року для учнів школи було організовано гаряче харчування. Учні 1-4-х класів та учні пільгових категорій були забезпечені безкоштовним гарячим харчуванням, учні 5-11класів у другому півріччі 2019року та в лютому 2020року були забезпечені безкоштовним гарячим харчуванням за рахунок субвенції сільської ради .

З метою покращення умов для організації харчування учнів упродовж 2019/2020 навчального року від відділу освіти Вишгородської РДА отримано кастрюлі(30л-3шт, 40л-2шт, 50л-2шт, 10л -20шт,3л-10шт), підноси для посуду-20шт, відра(10л-10шт), комплект ножів 5шт(1комплект), ніж універсальний 1шт., черпаки 2шт, чашки-300шт, ложки-300шт, виделки-300шт, тарілки-600шт, терка, чайник, миска велика кругла, пательня чавунна, друшлак нерж., ложка роздатткова, ложка розливна, ложка гарнірна на суму 61900(шістдесят одна тисяча дев′ятсот)грн. Також в першому кварталі 2020 року за бюджетні кошти були придбані: шафа холодильна, стіл виробничий пристінний, ванна мийна спеціальна, ванна мийна, стелаж для сушки посуду(4шт.), плита електрична 6 комфорок без духовки, шафа жарочна двокамерна, кипятильник електричний, сковорода електрична, пластиковий контейнер на загальну суму 205406грн(Двісті п′ять тисяч чотириста шість грн); проведена профілактична перевірка заземлення..

Дотримання санітарного законодавства, медичне обслуговування учнів, профілактика різних видів захворювань Новопетрівській ЗОШ І-ІІІст. № 1 проводились згідно Законів України «Про освіту», «Про загальну середню освіту», «Про охорону дитинства», Закону України «Про боротьбу із захворюванням на туберкульоз», наказу МОН України та МОЗ України від 21.04.2005 № 242/178 «Про посилення роботи щодо профілактики захворювання дітей у навчальних закладах та формуваннях здорового способу життя учнівської та студентської молоді», наказу МОЗ України від 23.07.2002 № 280 «Щодо організації проведення обов’язкових профілактичних медичних оглядів працівників окремих професій, виробництв і організацій, діяльність яких пов’язана з обслуговуванням населення і може призвести до поширення інфекційних хвороб», наказу Міністерства охорони здоров’я України від 29.11.2002 №434 «Про удосконалення амбулаторно-поліклінічної допомоги дітям в Україні», постанови Кабінету Міністрів України від 23.05.2001 № 559 «Про затвердження переліку професій, виробництва організацій, працівники яких підлягають обов’язковим профілактичним медичним оглядам, порядку проведення цих оглядів та видачі особистих медичних книжок», наказу МОЗ України, МОН України від 20.07.2009 № 518/674, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 17 серпня 2009 р. за № 772/16788 «Про забезпечення медико-педагогічного контролю за фізичним вихованням учнів у загальноосвітніх навчальних закладах»

На початку навчального року адміністрація Новопетрівській ЗОШ І-ІІІст. № 1 координувала роботу медичної сестри і класних керівників щодо заповнення листків здоров’я, відповідальних за кабінети щодо цифрового і колірного маркування шкільних меблів (столи, стільці, парти), дотримання санітарних норм освітлення навчального закладу і класних приміщень, забезпечувала своєчасне проходження профілактичних медичних оглядів співробітниками Новопетрівській ЗОШ І-ІІІст. № 1 згідно з графіками проходження профілактичних оглядів співробітниками шкіл на 2019, 2020 роки, повідомляла співробітників про те, що кожен з них повинен мати особисту медичну книжку зразку ОМК – 1 з фотокарткою, в якій повинні бути запис про стан здоров’я працівника закладу.

Навчальний заклад забезпечений медичною сестрою – 1 ставка. Медичною сестрою систематично проводився аналіз стану здоров’я учнів, про що своєчасно інформація доводилась батькам учнів.

Відповідно до законів та інших нормативно-правових документів України Новопетрівській ЗОШ І-ІІІст. № 1 протягом 2019/2020 навчального року забезпечувала безпечні та нешкідливі умови навчання, режим роботи, умови для фізичного розвитку та зміцнення здоров’я, формувала гігієнічні навички та засади здорового способу життя учнів та працівників школи.

У школі наявний медичний кабінет, який згідно із Державними санітарними правилами і нормами влаштування, утримання загальноосвітніх навчальних закладів та організації навчально-виховного процесу ДСанПіН 5.5.2.008-01 розміщений на першому поверсі закладу. Медичний кабінет своєчасно забезпечується медикаментами, його обладнання відповідає вимогам Додатку № 5 «Державних санітарних правил і норм влаштування, утримання загальноосвітніх навчальних закладів та організації навчально-виховного процесу» ДСанПіН 5.5.2.008-01 на 90%.

Учнівські меблі школи відповідають віковим та фізіологічним особливостям учнів, є кольорове і цифрове маркування, мірна лінійка. У листах здоров’я є позначки про тип меблів для кожної дитини. У навчальних кабінетах дошки матові, освітлення закладу і класних приміщень відповідає санітарним нормам.

Інформатизація освітнього процесу

Відповідно до Закону України «Про Національну програму інформатизації», Указів Президента України «Про невідкладні заходи щодо забезпечення функціонування та розвитку освіти в Україні», «Про першочергові завдання щодо впровадження новітніх інформаційних технологій», «Про додаткові заходи щодо підвищення якості освіти», Концепції розвитку дистанційної освіти в Україні, Державної цільової програми впровадження в освітній процес ЗНЗ інформаційно-комунікаційних технологій „Сто відсотків” пріоритетними напрямками діяльності закладу освіти в 2019/2020 навчальному році щодо впровадження нових освітніх технологій були:

• упровадження інформаційних та комунікаційних мультимедійних технологій в освітній процес;

• формування інформаційної культури учнів та педагогічних працівників, забезпечення їх інформаційних потреб;

• удосконалення інформаційно-методичного забезпечення освітнього процесу;

• оптимізація освітнього менеджмента на основі використання сучасних інформаційних технології в управлінській діяльності;

• використання інформаційних технологій для розвитку дистанційного навчання.

У своїй діяльності комп’ютер використовують директор, секретар, заступники директора, практичний психолог, соціальний педагог, бібліотекар, педагог-організатор. Реалізується повний комплекс задач. Кваліфікація користувачів задовільна. Діловодство ведеться українською мовою із застосуванням технології електронної підготовки, друку та збереження документів. Працює електронна пошта. Форми статистичної звітності підготовлені програмними засобами. Ведеться база даних у програмному комплексі «Курс: Школа».

Що стосується безпосередньо освітнього процесу, то комп’ютеризація і інформатизація закладу на сьогодні задовольняє потреби освітнього процесу. У школі функціонує 1 комп’ютерний клас, мультимедійне обладнання, більшість кабінетів та приміщень школи підключено до мережі Інтернет.

Процес впровадження ІКТ-технологій в освітній процес у цьому навчальному році значно активізувався. Більшість учителів впродовж року проводили урокі з використанням інформаційних технологій. У ході підготовки та проведені уроків, групових занять, підготовці учнів до наукових конкурсів педагоги використовували мережу Інтернет, власні презентації. Для перевірки вивченого матеріалу розроблялись або використовувались готові тести в електронному вигляді. При вивченні окремих тем учні отримували домашні завдання, у ході виконання яких використовувався комп’ютер. Активно використовувались комп’ютерні технології при проведенні предметних тижнів, конференцій, конкурсів.

Значна увага приділяється використанню на уроках програмних засобів навчання. Вони допомагають створити активне кероване комунікативне середовище, у якому здійснюється навчання. Використання електронних засобів навчання дає вчителю необмежену творчу діяльність, учитель може раціональніше використовувати навчальний час, індивідуалізувати навчання та скоротити види роботи, що стомлюють учня.

Матеріально-технічне забезпечення освітнього процеса

Протягом останніх років багато уваги приділяється створенню сприятливих санітарно-гігієнічних умов навчання і праці в Новопетрівській ЗОШ І-ІІІст. № 1. Силами адміністрації, педагогів, робітників адміністративно-господарчої частини, батьків та учнів приміщення та територія школи підтримується на належному санітарно-гігієнічному рівні, відрізняється чистотою та охайністю. У приміщенні школи проведено косметичний ремонт навчальних кабінетів. Деякі навчальні кабінети набувають сучасного дизайну.

В другому півріччі 2019 року за бюджетні кошти заправлено 10 вогнегасників, побудований мініфутбольний стадіон із штучним покриттям, сума будівництва стадіону складає один млн. чотириста дев′яносто тис.грн.

До початку 2019/2020н.р. року для учнів Нової української школи було придбано 63 столи та 63 стільці, струменевий принтер та ламінатор, три мультимедійні комплекси, проектор з проекційним екраном, три БФП Canon, комп′ютер BRAIN на суму 373790(триста сімдесят три тисячі сімсот дев′яносто)грн.

На початку навчального року за бюджетні кошти було придбано комплект моделей для кабінету біології, набір навчальних предметів, телевізор Philips, два Короткофокусні проектори Viewsonic з інтерактивною дошкою, два БФП, два ноутбуки Dell Inspiron для учнів НУШ, дві документ камери, два ЦВКК Vernier для вчителів біології і фізики на суму 518610(п′ятсот вісімнадцять тисяч шістсот десять)грн.

В четвертому кварталі 2019року було придбано столи, стільці, шафи книжкові, столи 30шт, стільців 60шт для учнів НУШ, два комп’ютери Vinga Graphyte , дев′ять комп’ютерів Vinga для кабінету інформатики, акустичну систему для проведення заходів(для ЗДВР), комплект навчальних засобів для кабінету географії, кабінету фізики, лего для кабінету психолога, ноутбук та планшет для учнів з ООП на суму 417636(чотириста сімнадцять тисяч

столи учнівські 60шт, стільці учнівські 60шт, осередок для вчителя 8шт., чотири комп′ютери Vinga, мультимедійну дошку, ноутбук Lenovo, проектор Viewsonic для учнів НУШ, татамі пазл для кабінету психолога, мат спортивний для спортзалу на суму 324484 (триста двадцять чотири тисячі чотириста вісімдесят чотири)грн.

Підсумки діяльності школи за минулий навчальний рік

За 2019/2020 навчальний рік заклад продемонстрував наступне:

- освітній процес у школі має тенденцію до розвитку;

- управлінська діяльність закладу спрямована на вдосконалення освітнього процесу, підвищення його ефективності;

- школа підтримує свій позитивний імідж;

- створюються умови для виявлення і розвитку навчально-пізнавальних і творчих інтересів, здібностей і потреб учнів;

- покращується ресурсна база закладу;

- виховна робота сприяє вихованню національної свідомості, громадянської активності учнів, розвитку їх творчого потенціалу.

Сильні сторони закладу освіти:

1. Згуртований педагогічний колектив;

2. Сприятливий мікроклімат;

3. Демократичність в освітньому процесі;

4. Формування конкурентоспроможної особистості;

5. Достатній рівень результатів ЗНО випускників школи;

6. Позитивний імідж (високий рівень попиту на освітні послуги закладу).

Слабі сторони закладу освіти:

1. Потребує подальшого розвитку інноваційна спрямованість освітнього процесу (особливо в умовах дистанційного навчання);

2. Недостатній рівень співпраці з ВНЗ;

3. Незначний відсоток учнів з високим рівнем навчальної діяльності;

4. Зменшення кількості учнів старшої школи ;

5. Потребує оновлення матеріальна база школи.

Можливості закладу освіти:

1. Підвищення педагогічної майстерності вчителів школи, зміни орієнтирів діяльності з транслятора знань до координатора, коуча;

2. Упровадження та розвиток новітніх освітніх технологій;

3. Упровадження мультипрофільного навчання в школі;

4. Активне залучення до роботи зі школярами соціальних партнерів і психологів;

5. Підвищення мотивації учнів до участі в конкурсах, олімпіадах, турнірах.

Загрози для закладу освіти:

1. Зниження авторитету вчителя в суспільстві;

2. Недостатня підтримка батьківської громадськості;

3. Необхідність подальшого зміцнення матеріально-технічної бази закладу освіти.

Основні шляхи розвитку школи спрямовані на реалізацію Концепції Нової української школи, що скеровує педагогів до реалізації ціннісних пріоритетів особистості, задоволення освітніх потреб молоді, створення розвивального середовища, у якому б реалізувалася сучасна модель випускника школи.

Шляхи реалізації Плану перспективного розвитку Новопетрівській ЗОШ І-ІІІст. № 1 можна накреслити такі:

1. Фундаментальність освіти і її практична спрямованість;

2. Профілізація і диференціація змісту освіти;

3. Раціональне поєднання продуктивної і репродуктивної освітньої діяльності учнів;

4. Пріоритет збереження здоров’я учнів, створення безпечних умов для навчання;

5. Співпраця педагогічного колективу з батьківською громадськістю;

6. Зростання фахової підготовки вчителів;

7. Удосконалення управлінської діяльності;

8. Зміцнення технічної бази школи.

Зміни, що відбуваються в суспільстві, зумовили зміни в розвитку освіти. Тому заклад освіти сьогодні має не лише давати знання, а й створювати умови для саморозвитку й самореалізації особистості, сприяти формуванню компетентної особистості, здатної до самостійного життя в соціумі.

Отже, Перспективний план розвитку закладу повинен враховувати ті запити, які ставить суспільство до випускника школи й передбачити напрями діяльності, що сприятимуть підвищенню якості освіти.

Ключовими постатями освітнього процесу є здобувач освіти та його особистісний розвиток і педагог, здатний до професійного зростання. Для учнів приорітетні напрямки розвитку – це:

1. Творчість, критичне мислення, уміння вирішувати проблеми;

2. Комунікативні навички, інформаційна та медійна грамотність, навички співпраці;

3. Спілкування державною та іноземними мовами;

4. Навички підприємницької діяльності та фінансова грамотність;

5. Лідерство та відповідальність;

6. Загальнокультурна грамотність.

Для професійного зростання педагогів потрібно:

1. Безперервне навчання вчителів, створення єдиного інформаційного простору для спілкування та обміну досвідом з колегами;

2. Участь педагогів у професійних конкурсах, програмах обміну;

3. Використання в освітньому процесі інноваційних технологій, засобів медіа-освіти;

Упровадження основних положень Перспективного плану розвитку школи буде найбільш ефективним через реалізацію цільових проектів, які охоплюють різні напрямки діяльності закладу освіти. Це такі проекти: «Інноваційна діяльність педагогічного колективу»; «Обдаровані діти»; «Освітній моніторинг»; «Єдиний інформаційний простір школи»; «Збереження й зміцнення здоров’я суб’єктів освітнього процесу»; «Виховний простір школи»; «Кадри. Зростання професійної майстерності вчителів»; «Партнерські засади співпраці педколективу та батьківської громадськості».

Тільки в поєднанні спільних зусиль адміністрації школи, учнів, педагогів, батьків та громадян можливо досягнути очікуваних результатів.

Для учнів: оволодіння освітніми компетенціями на рівні Державних стандартів; формування інформативних і нормативних, інтелектуальних і комунікативних компетенцій; створення ситуації життєвого успіху в усіх сферах шкільної діяльності; формування правової та громадянської свідомості; підвищення показників фізичного, психологічного стану здоров’я.

Для вчителів: підвищення рівня професійної компетентності педагогів; створення комфортних психолого-педагогічних умов для здійснення професійної діяльності; поліпшення матеріально-технічного забезпечення освітнього процесу.

Для адміністрації: активізація діяльності всіх структур школи; упровадження ефективного управління; покращення статусу школи.

Для батьків: встановлення партнерських відносин між родинами учнів та педагогічними працівниками; створення умов для задоволення потреб щодо отримання якісної освіти дітьми; збереження та зміцнення здоров’я дітей.

Для громадськості: створення позитивного іміджу школи у соціумі; збільшення уваги до вирішення проблем навчання і виховання.

Сподіваюсь, що використання запропонованих пріоритетних заходів сприятимуть розвитку компетентностей учнів, покращенню якості освіти; вмотивованості педагогічних працівників та розвитку Новопетрівській ЗОШ І-ІІІст. № 1 як сучасного закладу освіти.

Директор школи В.В. Шевченко

Кiлькiсть переглядiв: 467

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.